måndag 27 april 2009

Lördagspaddling 25 april

Peter Sjödin, Johan Berglund och jag möttes vid klubbhuset vid 7:30 tiden. Efter ombyte och packandet av kajakerna paddlade vi ut klockan 8. Vi gick på utsidan av Björnön förbi Stora Skärplingen, där vi träffade Janne. Han hade redan rundat Björnön och höll på att göra sig klar efter att ha fikat på ön. Vi paddlade sen vidare och gick raka vägen till Norrskär. När vi kom fram så städade vi bort gammalt ris och drog bort en gammal trästamm som fallit. Vi fikade och pratade en ganska lång stund innan vi bröt upp och hoppade ner i kajakerna. När vi gick ut från lilla viken så kom Svante paddlande. Vi pratade en stund med honom, innan han styrde in och klev i land. På vägen hem gick vi än en gång på utsidan av Björnön. Vi träffade David Berglund vid betongbryggan, han hade hand om en av de stationer som SSRS hade under sin övning. Där efter så paddlade vi vidare. Det hade blåst upp och det var större vågor, men även svall från alla båtar. Så hemfärden blev lite jobbigare, men samtidigt bra med träning i vågor.